WEB dizainas


Logotipas tai grafinis ženklas, kuris turi atspindėti įmonę, įmonės veiklą. Logotipą iš esmės galima sukurti ir pačiam, bet kitu atveju juos kuria grafikos dizaineriai. Logotipo kūrimas iš pažiūros atrodo greitas darbas, tačiau jei leidžia galimybės vienam logotipui rekomenduojama skirti dieną, kadangi reikia apgalvoti visas detales, įsigilinti į įmonės įdėją, tada sukuriamas geras logotipas. Jo sukurimui reikalingas kruopštus, dėmesio reikalaujantis darbas.


Kiekvienas į verslo pasaulį žengiantis asmuo privalo nuspręsti, kaip jis nori save ar savo verslą pateikti visam pasauliui. Vykdomos veiklos sritį bei jos pavadinimą sugalvoti yra sunku, tačiau visa tai atvaizduoti firminio stiliaus elemente yra nepaprastai sudėtinga. Logotipų kūrimas susideda iš nedidelio paveikslėlio, tačiau tai ne vien tuščia iliustracija – tai idėjinis, originalus, stilizuotas bei lengvai įsimenamas jūsų paslaugas parduodantis firminio stiliaus elementas.Jei yra ieškoma tinkamo logotipo savo verslo vystymui, geriau, jog jis nebūtų mėgėjiškas, nes tai suteikia neprofesionalumo įspūdį. Profesionalių programų pagalba išgaunamas stilizuotas vaizdas neleis sukurti skurdaus verslo įvaizdžio, o kiekviena, net ir menkiausia, smulkmena bus originali ir sustiprins vykdomos veiklos poziciją klientų atžvilgių.[11]


Logotipas (dažnai vadinamas logo) – grafinis ženklas, kurį gali sudaryti[2]:


- Specialiai parinktu šriftu parašytas pavadinimas ar santrumpa (pvz., Google, CNN)(Žodiniai);

- Pavadinimas ar santrumpa, sudaranti visumą su grafiniu elementu ar simboliu (pvz., Vikipedija, UPS)(Kombinuoti);

- Tik grafinis elementas arba simbolis be teksto ar santrumpos (pvz., Apple obuolys)(Ikoniniai).


Logotipo kūrimo esmė – įkūnyti kompanijos dvasią, išskirti ją iš konkurentų tarpo, būti lengvai suvokiamu bei atpažįstamu bei lengvai pritaikomu visuose media kanaluose (nuo spaudos iki interneto). Logotipai neretai derinami su kompanijų šūkiais (pvz., Nike „Just do it“). Logotipas ir firminis stilius – sudėtinė kompanijos, produkto ar institucijos komunikacijos ir rinkodaros dalis.[2]




[2] Nike logotipas[2]



Žodiniai - dar žinomi kaip „wordmark“, įdomaus ir unikalaus šrifto pagalba įvynioja jūsų kompanijos vardą į stilizuotą piešinio formą. Š riftai gali būti įvairiausi, paliekantys savitą įspūdį, priklausomai nuo jūsų veiklos pobūdžio. Tarkime rankos rašysenos tipo šriftai naudojami pabrėžti formalumą ir subtilumą, stori šriftai liudija apie stiprybę ir jėgą, tuo tarpu pasvirę suteikia judėjimo įspūdį ir t.t. Pasirenkant šią logotipo rūšį būtina atkreipti dėmesį į jo įskaitomumą ir siekti, kad jis būtų lengvai įskaitomas net ir smarkiai sumažintas.[3]


Kombinuoti - logotipai kurių dizaine naudojama ir grafika ir tekstas. Tai dažniausiai pasitaikantis logo variantas, kuriame glaustas tekstas papildo kokį nors simbolį ir sėkmingais atvejais suteikia šiek tiek daugiau aiškumo kuom užsiima jūsų kompanija. Tekstas gali būti tiek atskirai nuo pačios emblemos, tiek integruotas į ją. [3]


Ikoniniai - ikonos ir simboliai, kurie patraukia dėmesį ne itin sudėtinga tačiau įsimintina grafine struktūra ir emblemiškai atstovauja jūsų veiklą. Juose naudojami vaizdai, kurie formuoja įvaizdį apie jus tiesiogine arba abstrakčia prasme. Simboliai yra mažiau aiškūs negu tiesioginis tekstas ir palieka daugiau erdvės interpretacijai, ką jūsų kompanija atstovauja. Norint, kad ikoninis logotipas būtų efektyvus, jis turėtų atitikti šiuos kriterijus: būti iškart atpažįstamas, įsimintinas, aiškus net ir mažame formate, galėtų susišaukti su gamtoje egzistuojančiais objektais, nesvarbu ar logotipas yra abstraktus ar konkrečiai nusako jūsų veiklą. Retai kada kompanija savo įvaizdį pradeda kurti nuo ikoninio logotipo, nebent ženklo atpažįstamumo kampanijai yra skiriami didžiuliai pinigai. Dažniausiai pradedama nuo kombinuotojo varianto ir tik su laiku iš logotipo išnyksta tekstas arba jo dalis, paliekant tik esminę ikoną.[3]


Kaip sukurti įmonės logotipą[4]:


Naudokite savo įmonės ar produkto pavadinimą. Nors rinkoje galima pamatyti daugybę abstrakčių logotipų, pvz. “Chevron” V raidė ar “Nike” ženklas, jų atpažįstamumas didelis dėl ilgų veiklos metų. Todėl jei turite smulkų verslą, geriausia panaudoti pavadinimą.


Venkite įmantrių logotipų. Didžiausią vertę logotipai turi bendrovėms, kurios savo produktus ar paslaugas kuria dideliam vartotojų ratui. Tuo tarpu jei jūsų paslaugos kuriamos išskirtinai verslo klientams, puošnūs logotipai potencialių klientų nesužavės.


Sukurkite lengvai suprantamą logotipą. Logotipo esmė yra ta, jog jūsų produktai bei paslaugos būtų atpažįstami klientams. Tad, jei klientai negali perskaityti ar suprasti jūsų logotipą, vargu ar jis bus įsimintas. Logotipas neturi reikalauti dideliu intelektualinių gebėjimų.


Nesitikėkite iš logotipo labai daug. Logotipo sukūrimas tėra nedidelė rinkodaros dalis. Jeigu neturite išsamaus ir nuoseklaus rinkodaros plano, nepadės net pats gražiausias logotipas. Galiausiai, pergalę rinkoje pasiekia produktai, o ne logotipai.


Nesikrapštykite prie logotipo tobulinimo. Kai jau sukūrėte savo logotipą, atsispirkite pagundai jį vis kaip nors tobulinti. Devyni iš dešimties pradedančiųjų verslininkų patiria šią pagundą. Laikas yra ribotas, tad tinkamai jį paskirstykite visoms veikloms.


Venkite madingų logotipų. Jeigu kursite paskutiniąsias tendencijas atitinkantį logotipą, jį neišvengiamai teks keisti. Jeigu jį teks keisti, taip sumažinste savo žinomumą ir žinutės nuoseklumą. Tad geriau kurti logotipą, kuris “tarnautų” mažiausiai penkerius metus


Patarimai kaip kurti įmonės logotipą


Kaip ir kiekviename (ar bent jau daugelyje kūrybinių darbų), taip ir logotipų kūrime labai svarbi yra idėja. Daugelis logotipų kūrėjų vadovaujasi nuomone, kad šioje srityje svarbi kiekybė – sukuriama gausybė logotipų galvojant, kad tik tai garantuos didelį uždarbį. Jei logotipas gražus, tai nereiškia, kad užsakovui jis tikrai patiks: juk skoniai skiriasi. Visgi „prikepti“ visą galybę logotipų – dar ne viskas. Svarbiausias elementas, be kurio neįmanomas logotipų kūrimas, yra unikali idėja. Tik turint originalių idėjų, galima pasiūlyti išties dėmesio vertą produktą. Geram logotipui ne visuomet užtenka grafiško spalvingo užrašo ir paveikslėlio, geras logotipas turi turėti kur kas daugiau. Per daug susikoncentruodamas kūrėjas sukurs gal ir išvaizdų, tačiau tuščią stereotipinį logotipą. Gero ir profesionalaus logotipo požymiai: jo kiekviena detalė turėtų būti parinkta turint aiškų tikslą, ieškant asociacijų, simbolių. Taigi pirmiausia reikia ramiai atsisėsti ir bandyti „sugauti“ gerą idėją – tik po to viskas klosis lyg iš pypkės. Logotipų kūrimas – darbas, kuris užima laiko, ir, gavus užsakymą, neverta verstis per galvą. Neretai pradedantieji logotipų kūrėjai mano, kad kuo greičiau nusiųs logotipą, tuo bus geriau. Tačiau ne laikas čia svarbiausia. Dirbant skubiai, darbai nepasižymės aukšta kokybe. Stengdamiesi sukurti kuo daugiau logotipų, galite greitai išsisemti, idėjos ims kartotis, sukurti logotipai nebus aukštos kokybės ir unikalūs. Taigi jei, pavyzdžiui, turite užsakymą sukurti 5 logotipų pavyzdžius, juos kurkite penkis vakarus, o ne per vieną – taip sukursite aukštesnės kokybės logotipus. Kuriant juos, labai svarbu susikaupti ir nusiteikti darbui – tai jau maža dalelė Jūsų sėkmės.[5]