SEO – Interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms

InternetasInterneto svetainės

0 • 2825 •

Pav.: SEO – Interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms
Turinys

Kiekvienas interneto svetainės savininko svajonė – turėti mielą širdžiai vietą internete, būti randamam paieškos sistemose, pritraukti kuo daugiau lankytojų ir gauti pajamas iš reklamos arba kokių paslaugų pardavimo. Tai yra labai žmogiška ir teisinga. Nesvarbu, kokia yra ta svetainė – blog‘as kokioje nors tam pritaikytoje sistemoje (pvz. blogger.com, wordpress.com...),  asmeninis domenas su įdiegta wordpress turinio valdymo sistema ar paties/kitų rankomis programuojamas interneto portalas.

Net jei turite seną ir apleistą svetainę su daug iš pažiūros rimtų konkurentų arba planuojate pasidaryti naują, turėtumėte žinoti du dalykus:

  • Geras dalykas  – šiai dienai žmonės neatsimena interneto adresų ir telefono numerių! O kam juos atsiminti kai yra google? Daugelis atsidaro naršyklę, joje paieškos sistemos tinklapis yra nustatytas kaip pradinis puslapis, toliau reikia įvesti raktinį žodį arba apytikslį svetainės adresą (galima ir su klaidomis) ir paieškos sistema padarys savo darbą. Po to išsirenkate norimą rezultatą ir viskas. Taigi, jei norite pritraukti lankytojų, jums nereikia būti žinomiems, užtenka būti randamiems pagal pasirinktus raktažodžius.
  • Blogas dalykas – retas naršytojas eina į trečią paieškos sistemos puslapį, todėl, jei jūsų pagal pasirinktus raktažodžius nėra pirmame arba antrame puslapiuose, jūsų – beveik nėra internete. O į dešimtą puslapį eina tik svetainės savininkas ieškodamas savo svetainės paieškos rezultatuose.

Taigi, einame prie esmės – svetainių optimizavimo paieškos sistemoms (angl. SEO – search engine optimization) . Galite perskaityti 1001 portalą su SEO patarimais, taikyti juos praktikoje, tačiau 2 patys svarbiausi dalykai: turinys ir atgalinės nuorodos.

Turinys yra auksas / Turinys valdo (angl. Content is King)

Jeigu svetainėje pateikiate unikalų, įdomų/aktualų/naują turinį, jūs busite randami! Svetainė gali būti parašyta nesilaikant naujausių standartų (HTML5, CSS3..), dizainas gali būti ypatingai paprastas, galite nesilaikyti naujausių SEO patarimų. Jei lankytojas atėjęs į svetainę randa, ko ieškojo, jei jis pasilieka jūsų svetainėje, perskaito informaciją, pasidalina ja su draugais (angl. word of mouth) arba socialiniuose tinkluose, jei jis yra sudominamas laukti sekančio straipsnio, blogo įrašo ar video, įsitraukia į diskusiją, komentuoja  ir kaskart grįžta laukdamas eilinio atnaujinimo, jūs - interneto karalius, jau žinote viską ir galite toliau neskaityti. Paieškos varikliai pakels jus į pirmą puslapį net neprašant ir tyčia nesistengiant.

Atgalinės nuorodos yra sidabras

Atgalinės nuorodos iš esmės rodo lankytojų pasitenkinimą jūsų kuriamu turiniu. Kuo daugiau nuorodų iš įvairių svetainių į jūsų turinį, tuo yra geriau. Vadinasi apie jus kalba, vadinasi jūs pateikiate naudingą informaciją arba sukeliate emocijas. Čia kaip citavimo indeksas moksliniams straipsniams. Cituojamas – geras, necituojamas – bevertis. Atgalines nurodas galima gauti mokant už reklamą, reklamuojantis nemokamomis priemonėmis arba paliekant viską savieigai. Geras turinys automatiškai išsprendžia atgalinių nuorodų problemą, nes sudomintas lankytojas pasidalins informaciją žodžiu (angl. word of mouth), nusiųs nuorodą el. paštu, pasidalins elektroninėmis komunikavimo priemonėmis ir socialiniuose tinkluose.

Naudingi įrankiai skirti turinio optimizavimui paieškos varikliams

Google Adwords Keyword Planner

Google Adwords Keyword Planner – svetainė, kurioje galite susiplanuoti, kuriuos raktažodžius naudoti. Norint naudotis šia paslauga, reikia turėti gmail el. pašto paskyrą: prisijungiate, sutinkate su naudojimosi taisyklėmis ir naudojatės.

Raktažodžių planavimo svetainė parodo tikslius raktažodžius, kurie yra populiarūs, parodo ir tai kiek jie yra populiarūs, o tai leidžia Jums planuotis frazes, kurias turite naudoti rašydami savo turinį.

Skaitykite daugiau: Svetainės Google AdWords ir AdWords Keyword Planner bei SEO raktažodžių parinkimas

Google Webmaster Tools

Google paieškos variklis nieko neslepia nuo interneto svetainių savininkų. Google Webmaster Tools įrankis yra skirtas parodyti, kokią informaciją paieškos variklis turi apie svetainę, kokios klaidos yra rastos bei kokios patobulinimus galima padaryti. Viskas, ką reikia padaryti - prisijungti prie svetainės https://www.google.com/webmasters/tools/ su savo gmail pašto paskyra, užregistruoti svetainę, įrodyti, kad esate jos savininkas įkeliant nurodytą bylą į public_html katalogą, vos palaukti kol atsiras duomenys, juos nagrinėti, taisyti ir kilti paieškos sistemų reitinge. Daugiau skaitykite: Google Webmaster Tools įrankis

Bing Webmaster Tools

Tai yra atsakas į Google Webmaster Tools. Visada sakiau, kad Lietuvoje beveik niekas nesinaudoja Bing paieškos sistema ir nėra didelio tikslo aiškintis, kas įtiko ar neįtiko BingBot robotui, tačiau paskutiniu metu grynai smalsumo dėlei teko prisijungti prie šio įrankio ir buvau labai mielai nustebintas. Pirma meniu yra aiškus ir jame yra visos nuorodos į esamus įrankius, kai pavyzdžiui google nuorodų išsižadėjimo įrankio "disavow links" reikia ieškoti atskirai, o čia viskas yra meniu. Taip pat yra visai mielų įrankių, tokių kaip SEO Analyzer, galimybė nustatyti BingBot'o naršymo valandas ir visi kiti validatoriai, analizatoriai, kurie yra ir google įrankyje. Bing Webmasters Tools svetainę rasite adresu: http://www.bing.com/toolbox/webmaster

Pamoka pateikta

Facebook